06-80-263-244 − Zöld szám a biztonságos élelmiszerekért
Mindennapi élelmiszereink biztonságos fogyaszthatósága érdekében Önt is arra ösztönözzük, hogy segítsen az élelmiszer-biztonsági problémák felderítésében és megelőzésében! Tegyen bejelentést, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethető legyen a szabálytalanság. A konkrét élelmiszer-biztonsági probléma bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék.
Adja meg a vásárlás helyét, az üzlet címét, nevét, az élelmiszer nevét, és azt, hogy mikor vásárolta a problémás árut, vagy mikor tapasztalta az üzletben a szabálytalanságot! Ha csomagolt élelmiszerről van szó, a gyártó pontos megnevezését, a termék minőség-megőrzési idejét és a termék gyártási számát is be kell jelentenie.
A jogszabályi előírás arra kötelezi a NÉBIH-et, hogy a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja és annak alapján – amennyiben jogsértést tapasztal – megtegye a szükséges intézkedést. A bejelentőt a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről értesítjük. Felhívjuk a figyelmet, hogy a névtelen panasz vizsgálata mellőzhető, azaz a NÉBIH mérlegelheti, hogy lefolytassa-e az ellenőrzést.
Mikor hívható a NÉBIH ingyenes Zöld száma?
A nap 24 órájában hívható a Zöld szám. Munkatársaink személyesen a következő időpontokban veszik fel a bejelentéseket: hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 16:30-ig, pénteken pedig 8:00-tól 14:00 óráig. Munkaidőn kívül üzenetrögzítő rögzíti a hívásokat. A bejelentéseket – a személyesen munkatársunk által felvetteket, és az üzenetrögzítőn hagyott panaszokat is – a területileg illetékes megyei kormányhivatalok felé továbbítjuk. A vizsgálatot az illetékes hatóság fogja kezdeményezni.
A szabálytalanság megszüntetésével megelőzhető egy esetleges súlyosabb probléma. A lakossági bejelentések elősegítik, hogy Önök ellenőrzött és biztonságosan fogyasztható élelmiszerekkel találkozzanak az üzletekben.